جستجو

آژیر اعلام حریق

آژیر اعلام خطر و حریق یکی تجهیزات مورد استفاده در سیستم اعلام حریق می باشد، که وظیفه اصلی آن ایجاد صدا و اعلام هشدار در هنگام بروز خطر و یا آتش سوزی و دارای انواع متفاوتی می باشد. اگر قصد خرید آژیر اعلام حریق را دارید با ما همراه باشید تا با انواع آژیر اعلام حریق آشنا شده و نحوی کارکرد و نصب آن مورد بررسی قرار دهیم.

آژیر اعلام حریق به عنوان نوعی از تجهیزات اعلام حریق همانند سایر اجزا دیگر به پنل مرکزی اعلام حریق متصل بوده و کنترل پنل پس از دریافت اطلاعات از دتکتور ها و شاسی اعلام حریق در صورت لزوم آنرا فعال می کند. و شاسی اعلام بصورت دیداری و شنیداری اعلام حریق را هشدار می دهد.

زنگ‌های هشدار دهنده آتش سوزی دارای صداهای متمایز معمولا از نوع کاسه ای است که آلت چکشی بر قسمت داخلی آن ضربه می زند. این نوع زنگ برای اطلاع از آبفشان‌ها معمولا مورد استفاده قرار میگرد.

زنگ‌های الکترونیکی یا مکانیکی دارای قابلیت انتخاب طنین دلخواه شما هستند،  که در هنگام نصب می توانید این تغییرات را تنظیم نمایید.

زنگ با طنین نرم، این نوع زنگ مناسب فضاهایی است که مرتب افراد حضور دارند و مراقب شرایط هستند . معمولا بدلیل اینکه زنگ‌های اعلام حریق دارای صدای ناگهانی هستند، موجب پریشانی و وحشت میشود، بنابراین در بعضی از مکان‌ها از اینگونه زنگ استفاده می شود، تا افرا مراقب صدا سایرین را هشیار نمایند.

برخی از آژیر های اعلام حریق و ویژگی های آنها

آژیر اعلام حریق متعارف و آدرس پذیر

یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌ های  اعلام حریق، سیستم اعلام حریق متعارف می باشد که هم اکنون نیز از آنها استفاده می شود.در این نوع سیستم‌ها چندین دتکتور اعلام حریق و شستی اعلام حریق یک منطقه خاص را با یک مدار، تحت پوشش قرار می دهد. که در صورت وقوع حریق، فقط  وضعیت مربوط به آن منطقه در کنترل پنل اعلام حریق تغییر می کند.در واقع هر مدار نشان دهنده تغییر وضعیت منطقه مربوط به خود است. در صورت بروز حریق نیز، علاوه بر روشن شدن لامپ‌های منطقه آتش سوزی، آژیرهای کنترل پنل مرکزی نیز به صدا درمی‌آیند. که استفاده از این نوع  سیستم‌ها در مکان‌های عمومی، اعلام حریق حتی کوچک ممکن است موجب هراس تعداد زیادی یا اخلال در روند معمولی فعالیت‌ها گردد.

 

آژیر اعلام حریق آدرس پذیر

اما در سیستم اعلام حریق آدرس پذیر می توان از روی نام آن متوجه شد که هریک از دتکتورها و شستی‌ها و حسگرها، آدرس منحصر به فرد خود را دارد. که در صورت بروز حریق می توان به طور دقیق محل وقوع آتش سوزی را مشخص کرد و اقدامات لازم را به عمل آورد. به همین دلیل هنگامی که حریق اتفاق می‌افتد پنل اعلام حریق به طور دقیق می‌تواند تشخیص دهد که حریق در کدام نقطه اتفاق افتاده است و فقط آژیر مربوط به آن منطقه فعال شود. و همین شناسایی و تعیین دقیق محل وقوع حریق نقش تعیین ‌کننده‌ای در سرعت رسیدگی و کنترل آن دارد.

درباره ی آژیر اعلام حریق بیشتر بدانید

  • استفاده از آژیرها و دیگر وسایل هشدار دهنده،برای تخلیه محل و هشدار دادن به افراد داخل ساختمان به منظور عدم استفاده از آسانسورها و انجام  اقدامات لازم  برای اطفا حریق است.
  • آژیرهای اعلام حریق تولید شده در برخی برندها دارای صداها و فرکانس‌های مختلف و کلید ولوم برای افزایش یا کاهش میزان صدا و تغییر حجم صدا هستند.
  • آژیر باید علاوه بر صدای بلند، واضح، کم مصرف و باید دارای تاییدیه آتش نشانی باشند.
  • آژیر اعلام خطر باید به گونه‌ای طراحی شود که نور آن از تمام زوایا قابل دیدن باشد و همچنین صدای آن به خوبی در محل پخش شود.

نمایندگی محصولات آدرس پذیر و انواع دتکتور در لاله زار تهران

فروشگاه اینترنتی آتش ندا با سال ها سابقه درخشان در زمینه فروش انواع محصولات و تجهیزات سیستم اعلام حریق و سیستم اطفای حریق در قلب بازار لاله زار تهران در خدمت شماست تا با فروش محصولات اعلام حریق سنس و سایر برندها آدرس پذیر تله تک با قیمت و کیفیتی مناسب لذت یک خرید اینترنتی و حضوری به صرفه ای را برای شما ایجاد کند.

برای خرید و استعلام آخرین قیمت های بازار با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان آتش ندا شما را راهنمایی کنند.

راه های ارتباطی با فروشگاه آتش ندا:

نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید