جستجو

نحوه نصب اعلام حریق تسلا

نحوه نصب اعلام حریق تسلا

یکی از بهترین برندهای اعلام حریق موجود در کشور تسلا است که در هنگام نصب و راه اندازی آن بایستی که نکات و موارد زیادی را رعایت کرد. و در این میان بسیاری از افراد با نحوه نصب اعلام حریق تسلا آشنایی ندارند بنابراین نمی‌دانند چه کنند. در صورتی که سیستم اعلام حریق تسلا را خریداری کرده‌اید لازم است که دستورالعمل‌های شرکت سازنده را برای نحوه نصب اعلام حریق تسلا دنبال کنید و یا این که برای نصب و راه اندازی آن با آتش نشانی تماس بگیرید. اما برای راحتی هر چه بیشتر شما پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

📌 پیشنهاد مطالعه: سیستم اعلام حریق سایان

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

نحوه نصب اعلام حریق تسلا

نکات مهم قبل از شروع نصب اعلام حریق تسلا

در هر ساختمانی همچون ساختمان‌های مسکونی، سازمانی، صنعتی، تجاری و برج‌ها وغیره استفاده از سیستم اعلام حریق بسیار رایج و پذیرفته شده است. پس به اهمیت آن پی می‌بریم و می‌دانیم که نصب و راه اندازی آن بسیار حساس است چرا که یک حادثه آنی می‌تواند بسیار مشکل ساز باشد. در واقع با هر اشتباهی در نصب این سیستم خسارت‌های مالی و جانی به وجود می‌آید پس قبل از نصب سیستم اعلام حریق در هر ساختمان لازم است دو نکته را مد نظر داشته باشید:

✅ نکته اول: انتخاب بهترین سیستم اعلام حریق
✅ نکته دوم: نحوه نصب اعلام حریق تسلا

یکی از بهترین برندهای موجود در بازار که در زمینه تولید اعلام حریق‌ها فعال است و به عنوان برندی حرفه‌ای از آن یاد می‌شود تسلا است. در واقع پیشنهاد می‌کنیم که حتما برند انتخاب شده شما تسلا باشد چرا که برندی نامدار و شناخته شده است. نحوه نصب اعلام حریق تسلا هم نکته دومی است که نباید به هیچ عنوان نسبت به آن بی‌توجهی کنید. نحوه نصب این سیستم بسیار مهم است بنابراین لازم است که توسط یک فرد باتجربه و متخصص انجام شود. البته افرادی که با سیم کشی و نقشه این سیستم آشنایی دارند با ارورهای احتمالی آن هم آشنا هستند.

🔥 بهترین‌ها را با ما تجربه کنید اعلام حریق سنس 🔥

روش نصب پنل در اعلام حریق تسلا

گام به گام راهنمای نصب اعلام حریق تسلا

در همین ابتدا قبل از آموزش نصب اعلام حریق تسلا بایستی بگوییم که نصب این سیستم با سیستم‌های دیگر تفاوت زیادی ندارد اما فراموش نکنید که در جزئیات آن‌ها تفاوت‌های زیادی وجود دارد. محصولات شرکت تسلا تماما مورد تایید سازمان آتش نشانی هستند و خدمات پس از فروش و گارانتی مادام العمر هم شامل آن‌ها می‌شود.

از جمله محصولات این شرکت می‌توان به مواردی همچون دتکتورهای دودی و حرارتی، کنترل پنل اعلام حریق، چراغ ریموت، کنترل پنل اعلام حریق، آژیر و آژیر فلاشر، شستی قابل ریست، دتکتورهای ترکیبی دود و حرارت، دتکتورهای ترکیبی گاز و حرارت وغیره هستند. این قطعات در کنار هم می‌توانند عملکرد فوق العاده‌ای از سیستم اعلام حریق را ارائه دهند. در راهنمای نصب اعلام حریق تسلا می‌توانید به درستی آن‌ها را راه اندازی کنید. توجه کنید برای نصب کردن این سیستم نیاز است که نقشه خوانی اعلام حریق و کابل کشی آن را بدانید و شناخت قبلی نسبت به آن‌ها داشته باشید.

📌 آتش ندا معتبر ترین نمایندگی سیستم اعلام حریق زیتکس

سیم کشی اعلام حریق تسلا و نکات مهم آن

قبل از آموزش نصب سیستم اعلام حریق تسلا لازم است که با نحوه سیم کشی آن آشنا باشید. در واقع برای سیم کشی این سیستم در ابتدا آن را در یک محفظه قرار دهید سپس با قرار دادن آن در یک لوله از سیم‌های اعلام حریق بیشتر محافظت کنید. نکته این جاست که برای این سیستم‌ها بایستی از سیم‌های ضد حریق استفاده کنید لذا نمی‌توان سیم‌های معمولی یا هر سیمی را به کار برد. پس از این که سیم‌ها را در لوله جایگذاری کردید لوله‌ها را از طریق حفره‌های از قبل ایجاد شده از سقف به سمت پایین یعنی به طرف دتکتور برسانید؛ حال بایستی که آن را به دتکتور متصل کنید.

دتکتورها در آموزش نصب اعلام حریق تسلا

برای نصب دتکتورها لازم است که توسط نقشه سیستم پیش بروید و فراموش نکنید که تا آخر مراحل ساخت سساختمان بدنه بایستی که دتکتورها را از پایه‌هایی که دارد جدا کنید. چرا که در ساختمان‌سازی با توجه به میزان گرد و خاک ایجاد شده ممکن است با آژیرهای اذیت کننده و کاذب روبه‌رو شوید. قبل از نصب کردن دتکتورها باید به نکات زیر توجه کنید:
» برای نصب کردن دتکتورها بایستی بر طبق استاندارد BS ۵۸۳۹ پیش بروید.
» دتکتورهای دودی را نمی‌توان در هر جایی نصب کرد چرا که امکان اشتباه و عملکرد اشتباه آن پیش بینی می‌شود. برای مثال در مناطقی که خود به خود دارای بخار یا دود هستند، یا مکان‌هایی که جریان هوا ندارند، کنار بویلرها، موتورخانه‌ها و… نصب نشوند.

نصب شستی‌ها در سیستم اعلام حریق

پس از این که کابل کشی دتکتورها را انجام دادید لازم است شروع به نصب کردن شستی‌ها کنید. لازم است که شستی‌ها را در نقاطی نصب کنید که همه بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند در این صورت مشکل خاصی ایجاد نمی‌شود.

نصب شستی‌ها در سیستم اعلام حریق

روش نصب پنل در اعلام حریق تسلا

برای نصب کردن پانل‌های مختلف بایستی سیم ارت را به بدنه فلزی آن نصب کنید و توجه کنید که لازم است پانل را بر طبق دستورالعمل آزمایش کنید. یکی از ویژگی‌های پنل تسلا این است که می‌توان سیستم تلفن کننده به آن نصب کرد چرا که این سیستم بسیار کارآ و جالب هستند. البته نصب آن‌ها ضروری نیست اما اگر آن‌ها را نصب کنید کمک شایانی خواهند کرد.

در حقیقت این تلفن کننده‌ها به محض این که سیستم اعلام حریق فعال شود می‌تواند با شماره‌های در آن ثبت شده (این شماره‌ها از قبل ثبت شده‌اند)، تماس بگیرد و این که با تماس گرفته شده هشدار حریق را به اطلاع آن‌ها برساند. لازم است که سیم‌های ورودی یک بار آزمایش شوند و سپس به نصب ترمینال بپردازید. پس از آن بایستی که فلاشرها، آژیرها، ریموت اندیکاتورها را نصب کنید.

سخن پایانی

اصولا با خواندن این مطلب می‌توانید که به نحوه نصب اعلام حریق تسلا پی ببرید و آن را راه اندازی کنید. پیشنهاد می‌کنیم نصب این سیستم را به یک فرد متخصص و کاربلد بسپارید تا مشکلی به وجود نیاید البته همان گونه که اشاره کردیم شخصی که با سیم کشی و نقشه کشی آن آشنایی داشته باشد می‌توان آن را به خوبی نصب کنید. قبل از این که این سیستم را نصب کنید تمام نکات ذکر شده را رعایت کنید و تجهیزات مربوط به آن را با خواندن نقشه نصب کنید.

لازم به اشاره است که می‌توانید از فروشگاه اینترنتی آتش ندا سیستم اعلام حریق تسلا و تمام تجهیزات مربوط به آن را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب تهیه کنید. تمام محصولات موجود در این فروشگاه دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند بنابراین با اطمینان خاطر به آتش ندا مراجعه کنید و بهترین‌ها را خریداری کنید. خرید اینترنتی این محصولات باعث می‌شود که در زمان و هزینه‌های اضافی مربوط به رفت و آمد هم صرفه‌جویی کنید.

بروزرسانی در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید