جستجو

الزام سیستم اعلام حریق

الزام سیستم اعلام حریق

الزام سیستم اعلام حریق: امروزه الزام استفاده از سیستم اعلام حریق بر کسی پوشیده نیست. با توجه به مبحث سوم مقررات ملی ساختمان، برخی ساختمان‌ها باید مجهز به سیستم اعلام حریق باشند. سیستم اعلام حریق در واقع شامل تجهیزاتی است که ساکنین ساختمان را از وجود حریق آگاه می‌کند. این ساختمان‌ها شامل موارد زیر هستند:

🔥 پارکینگ‌های اتومبیل بسته

🔥 هتل و مسافرخانه‌ها

🔥 بناهای مسکونی بیش از ۵ طبقه

🔥 ساختمان‌هایی با ۲۰ واحد مسکونی

🔥 مدرسه و دبیرستان

🔥 بیمارستان و مراکز درمانی

🔥 مساجد و سینما و مراکز تئاتر و رادیو و تلویزیون

🔥 دفاتر اداری و بانک‌ها و شعب پست

🔥 آرایشگاه و کلینیک‌ها و مطب‌های پزشکی

🔥 ساختمان‌های تجاری

🔥 کارخانه‌ها و پالایشگاه‌های صنعتی

🔥 انبارها و منابع ذخیره مواد غذایی و انرژی

🔥 دفاتر مهندسی و دانشگاه‌ها و پاسگاه‌های نیروی انتظامی

🔥 ساختمان تجاری و مسکونی دارای ورودی مشترک

🔥 ساختمان با کاربری مختلط

این ساختمان‌ها به دلیل داشتن شرایط خاص و داشتن جمعیت بیشتر، حتما باید از سیستم اعلام حریق استفاده کنند تا ایمنی ساختمان و ساکنین به خوبی حفظ شود و از بروز خسارات بیشتر جلوگیری شود.

📌 آتش ندا معتبر ترین نمایندگی سیستم اعلام حریق زیتکس

الزام سیستم اعلام حریق

۶ سیستم‌ پرطرفدار کشف و اعلام حریق

سیستم‌های کشف و اعلام حریق به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند که شامل موارد زیر است:

💥 سیستم‌های اعلام حریق دستی: این سیستم‌ها با کمک شاسی اعلام حریق فعال می‌شوند.

💥 سیستم‌های اعلام حریق تشخیص خودکار: این سیستم می‌تواند به صورت خودکار در تمامی اماکن و فضاها حریق را تشخیص داده و هشدار دهد.

💥 سیستم‌های تشخیص خودکار: این سیستم‌ها دارای سنسور تشخیص خودکار مسیرهای فرار هستند و اتاق‌هایی که در مسیر فرار قرار دارند را مشخص می‌کند.

💥 سیستم‌های تشخیص خودکار فضای باز: این سیستم‌ها صرفا برای تشخیص خودکار فضاهای باز با خطر بالا هستند و در فضاهای با خطر پایین قابل استفاده نیستند.

💥 سیستم‌ اعلام حریق آدرس پذیر: این سیستم‌ها دارای قابلیت آدرس پذیری هستند و برای ساختمان‌های با بیش از ۲۰ واحد مناسب است.

💥 سیستم‌ اعلام حریق متعارف: این سیستم اعلام حریق برای ساختمان‌هایی با کمتر از ۵ طبقه از کف و ۱۱ واحد به بالا استفاده می‌شوند.

به صورت کلی نوع و کاربری ساختمان مشخص کننده نوع دسته بندی سیستم‌های کشف و اعلام حریق است. لذا سیستم‌های اعلام حریق متعارف و سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر در ساختمان‌هایی با کاربری خاص به تعداد مناسب استفاده می‌شود. انتخاب بهترین مدل و مناسب ترین مدل بسته به نوع ساختمان می‌باشد.

چه ساختمان هایی نیاز به سیستم اعلام حریق دارند؟

چه ساختمان هایی نیاز به سیستم اعلام حریق دارند؟

 مطابق با قوانین نظام مهندسی کشور در خصوص امنیت ساختمان‌ها می‌توان ساختمان‌ها را در گروه بندی خاص به صورت زیر قرار داد:

🛡️ ساختمان‌های تجاری در گروه ۱ و ۲ از سیستم‌های اعلام حریق متعارف بهره می‌برند و ساختمان‌هایی که در گروه ۳ و ۴ قرار دارند از سیستم اعلام حریق آدرس پذیر استفاده می‌کنند.

🛡️ ساختمان‌های دانشگاه و دبیرستان و مراکز آموزشی فنی حرفه ای که شامل گروه‌های ۱ و ۲ می‌شوند از سیستم اعلام حریق متعارف و در گروه‌های ۳ و ۴ از سیستم اعلام حریق آدرس پذیر استفاده می‌کنند. مهدکودک و کودکستان‌ها و محل نگهداری نوزادان که در گروه ۱ قرار می‌گیرند از سیستم اعلام حریق متعارف استفاده می‌کنند.

🛡️ مراکز درمانی بدون تخت بستری مانند کلینیک‌ها و پزشک قانونی که در گروه ۱ قرار می‌گیرند از سیستم اعلام حریق متعارف و در گروه ۲ ، ۳ و ۴ از سیستم اعلام حریق آدرس پذیر استفاده می‌کنند. تالارهای پذیرایی ، سینما و محل‌های تجمع مانند سالن‌های آمفی تئاتر در گروه ۱ از سیستم اعلام حریق متعارف و در گروه ۲ و ۳ و ۴ از سیستم اعلام حریق آدرس پذیر استفاده می‌کنند. ساختمان‌هایی که دارای ۶ طبقه هستند حتما باید از سیستم اعلام حریق استفاده کنند. لذا آتش ندا از نمایندگی‌های معتبر انواع تجهیزات اعلام حریق برندهای معتبر ایرانی و خارجی در لاله زار تهران است.

بروزرسانی ۲۲٫۰۸٫۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید