جستجو

شاسی اعلام حریق

شاسی اعلام حریق یکی از اجزای تشکیل دهنده سیستم اعلام حریق که برای اعلام حریق بصورت سریع و دستی مورد استفاده قرار میگیرد.

اجزای تشکیل دهنده سیستم اعلام حریق به ۳دسته تقسیم می شوند:

  • تجهیزات تشخیص وقوع حریق
  • تجهیزات اعلام و هشدار وقوع حریق
  • تجهیزات کنترل مرکزی

زمانی که آتش سوزی اتفاق می افتد زمان تشخیص بسیار با اهمیت می باشد. که هرچه وقع آتش سوزی سریع تر تشخیص داده شود میزان خسارت‌ها و تلفات بسیار کمتر خواهد بود. از مهمترین تجهیزاتی که در این بخش مورد استفاده قرار میگیرد، دتکتور اعلام حریق و شاسی اعلام حریق می باشد. دتکتورها بسته به اینکه چه نشانه‌ای از آتش را تشخیص می دهد دارای انواع مختلفی مانند دتکتور دودی، دتکتور شعله‌ای ، دتکتور حرارتی، دتکتور گازی و غیره می باشد. دتکتور دود، شعله، حرارت، دما و یا گاز موجود در محیط که از حد معینی زیادتر شود را تشخیص می دهد. دتکتور با تشخیص هریک از این علائم به سیستم مرکزی وقوع حریق را اعلام آتش را ارسال می نماید.

اجزای تشکیل دهنده سیستم اعلام حریق به ۳دسته تقسیم می شوند:

انواع شاسی و شستی اعلام حریق

شیشه شستی اعلام حریق

شیشه شستی اعلام حریق معمولا از جنس پلی کربنات یا شیشه ضد حرارت انتخاب میشود. وجود شیشه یا کاور شستی اعلام حریق به منظور جلوگیری از فشرده شدن سهوی و اعلام حریق اشتباه روی شستی قرار دارد.

شستی اعلام حریق ضد انفجار

جنس شستی‌های ضد انفجار از فلز است و بدون هیچ گونه درز تهیه شده است. این شستی برای محیط‌های صنعتی و کارخانه‌ای استفاده می شود. این محیط‌ها با وجود مایعات اشتعال زا و منفجر شونده نیاز به شستی اعلام حریق ضد انفجار دارند. این شستی‌ها ذاتا ایمن هستند و برای نصب معمولا در محیط‌هایی نصب می شوند که رنگ شستی با رنگ محیط یکسان نباشد و به سادگی قابل تشخیص باشد.

ارتفاع نصب شستی

ارتفاع نصب شستی اعلام حریق معمولا از ۱ متر و ۶۰ تا ۲ متر برآورد می شود. این ارتفاع به میزانی است که دست به آن برسد و به سادگی و بدون استفاده از ابزار بتوان به آن دسترسی داشت.

سیم کشی شاسی

سربندی‌های مربوط به نصب و سیم کشی شستی‌های اعلان حریق دارای نقشه‌های مختلفی است و از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود. نحوه سیم کشی شاسی اعلام حریق را می توان با توجه به نقشه‌های سه بعدی اعلام حریق و یا نقشه‌های دو بعدی شاسی اعلام حریق انتخاب نمود.

سیم کشی شستی اعلام حریق

نصب شاسی اعلام حریق

از جمله مواردی که برای نصب شاسی اعلام حریق نیاز است می توان به موارد زیر اشاره نمود:

سیستم اعلام حریق : شامل پانل کنترل آتش، اعلام کننده‌ها، و دستگاه‌های شروع است باید مطابق استاندارد NFPA 72 نصب شود.

اسناد ساختمانی حفاظت در برابر آتش : اسناد ساختمانی حفاظت در برابر آتش باید مکان و تعداد همه دستگاه‌های شروع کننده زنگ هشدار، وسایل هشدار دهنده هشدار، منطقه بندی پیشنهادی و توالی کامل عملکرد سیستم را نشان دهد. سیستم باید مطابق با ماده ۹ قانون ساختمان و NFPA 72 نصب شود

تصویب – کلیه دستگاه‌ها ، ترکیبات دستگاه‌ها ، وسایل و تجهیزات باید به منظور سیگنالینگ محافظ در برابر آتش مورد استفاده قرار گیرند.

در صورت لزوم – یک سیستم سیگنالینگ محافظ در برابر آتش باید در شرایط عملیاتی کامل در این مکان‌های کالج Amherst نصب و نگهداری شود، همانطور که در قانون ساختمان ماساچوست شرح داده شده است. این موارد شامل موارد زیر است:

گروه استفاده از مونتاژ – یک سیستم سیگنالینگ محافظ در برابر آتش باید در تمام مشاغل موجود در گروه استفاده از مونتاژ نصب و نگهداری شود.

گروه استفاده از مشاغل :  سیستم سیگنالینگ محافظ در برابر آتش باید در تمام مشاغل موجود در گروه استفاده تجاری نصب و نگهداری شود، در صورتی که چنین ساختمان‌هایی طبقه هایی را اشغال کرده‌اند که دو طبقه یا بیشتر از پایین‌ترین سطح تخلیه خروجی هستند یا دارای طبقه‌های دو طبقه یا بیشتر از طبقه زیر هستند شستی اعلام حریق در بالاترین سطح تخلیه خروج نصب می شود.

نصب شستی اعلام حریق مانند نصب دتکتورها است و به صورت زیر سیم کشی میشود.

نصب شاسی اعلام حریق

ریست شاسی 

ریست کردن شستی‌های اعلام حریق با قابلیت بازنشانی (Resetable)، توسط کلید انجام می شود کلیدهای ریست شستی در برندهای مختلف دارای شکل‌های مختلف هستند. کافی است کلید را در قسمت زیر شستی قرار داده و بچرخانید. شستی‌های با شیشه شکستنی نیز می بایست شیشه یدکی را جایگزین شیشه شکسته شود.

شستی دو مرحله‌ای

شستی اعلام حریق دو مرحله‌ای از جمله شستی‌هایی است که ابتدا باید شیشه یا کاور آن را بالا داد و سپس شستی را فشرد. در برخی برندها مانند شستی اعلام حریق ضد انفجار می بایست شیشه آن را شکست و سپس شستی را فشرد. مهم‌ترین مزیت‌های این شستی جلوگیری از اعلام حری‌ق‌های سهوی و اشتباهی است. گاهی ممکن است به صورت سهوی فشرده شود و به همین دلیل از کاور و پوشش برای آن استفاده میشود.

شستی اضطراری تخلیه ماده اطفاء

این شستی دارای پوشش محافظ جلو شفاف ACCESSORY TFA-0165   است و از دستکاری و استفاده غیر مجاز جلوگیری می کند و طبیعت شفاف دارد که امکان مشاهده همه هشدارها و عملکردها را فراهم می کند. ویژگی‌های آن به صورت زیر است:

قابل تنظیم مجدد
 انتخاب NC / NO
 شامل مقاومت ۴۷۰ اهم ، نیازی به
اتصال مقاومت اضافی ندارد.
 پوشش محافظ شفاف قابل نصب است. پوشش را میتوان مهر و موم کرد.
مناسب برای نصب سطح و سطح.
 ۵-۳۰ منبع تغذیه VDC
 سازگار با تمام سیستم‌های اعلام حریق و سرقت معمولی

تأخیر برای تنظیم مجدد خروجی خاموش کردن R2 پس از خاموش کردن فعال سازی بین ۰ تا ۳۰ دقیقه

شستی توقف دستی خروج ماده اطفاء

سیستم را به صورت موقت قطع می کند تا به علت وجود اعلام حریق کاذب پی ببرد در این زمان ما باید از تخلیه بی مورد ماده اطفا و هدر رفتن آن جلوگیری نماییم این شستی که شستی abort نیز نام دارد میتواند جلوی تخلیه بی مورد ماده اطفا را بگیرد.

نمایندگی محصولات آدرس پذیر و انواع شستی و شاسی در لاله زار تهران

فروشگاه اینترنتی آتش ندا با سال ها سابقه درخشان در زمینه فروش انواع محصولات و تجهیزات سیستم اعلام حریق و سیستم اطفای حریق در قلب بازار لاله زار تهران در خدمت شماست تا با فروش محصولات اعلام حریق سنس و سایر برندها آدرس پذیر تله تک با قیمت و کیفیتی مناسب لذت یک خرید اینترنتی و حضوری به صرفه ای را برای شما ایجاد کند.

برای خرید و استعلام آخرین قیمت های بازار با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان آتش ندا شما را راهنمایی کنند.

راه های ارتباطی با فروشگاه آتش ندا:

نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید