جستجو

اینترفیس اعلام حریق

اینترفیس اعلام حریق

اینترفیس اعلام حریق یا ماژول واسطه برای ایجاد ارتباط و هدایت سیستم‌​های جانبی مانند آسانسور و پمپ​‌های آتش​نشانی و اگزاست فن به کار می​‌رود. سیستم اعلام حریق به اینترفیس فرمان خاموش یا روشن می​‌دهد و اینترفیس روی عملکرد زون​‌ها تاثیر گذاشته و عملیات قطع یا وصل را انجام می‌​دهد. اینترفیس‌​ها انواع گوناگونی دارند و بر اساس نوع دارای کاربرد​های مختلف هستند. اینترفیس ورودی، اینترفیس خروجی، اینترفیس ورودی و خروجی سه دسته از این ماژول هستند.

اینترفیس ورودی حریق را تشخیص داده و به پنل اعلام می​‌کند. اینترفیس خروجی دارای یک رله است که هنگام تشخیص حریق، به قطع و وصل شدن تجهیزات جانبی کمک می​‌کند. اینترفیس ورودی و خروجی ترکیبی است و می​‌تواند دو کار تشخیص حریق، ارسال دستور به کنترل پنل و فعال‌سازی پمپ آتش​نشانی را انجام دهد. اینترفیس اعلام حریق در برند​های مختلف تهیه و تولید شده است و برای تهیه آن​‌ها می‌​توانید به نمایندگی و فروشگاه‌​های معتبر مراجعه نمایید. اینترفیس دارای ۱۰ حالت عملکرد است و با توجه به آن می‌​تواند دستورات فالت و یا آلارم را روی کنترل پنل فعال نماید.

خروجی این ماژول قابل برنامه​‌ریزی است و همین امر سبب شده بتوان کنترل دقیق​تری روی آن داشت. اینترفیس اعلام حریق دارای درجه حفاظت IP55 است و میزان رطوبت مجاز آن ۹۳ درصد است. اینترفیس می‌​تواند در دمای ۱۰- تا ۶۰ درجه سانتی​گراد فعالیت کند. نمونه​‌های دیگری از ماژول اینترفیس وجود دارد که دارای حالت​‌های عملکرد کمتر بوده و درجه حفاظتی آن IP44 است. این ماژول​‌ها جریان کمی​ مصرف می​‌کنند و دارای چراغ LED هستند.

 

📌 پیشنهاد مطالعه: اعلام حریق سنس

اینترفیس اعلام حریق

انواع اینترفیس

اینترفیس‌ها به سه نوع ورودی، خروجی و ورودی-خروجی تقسیم می‌شوند.
اینترفیس ورودی: نحوه عملکرد این اینترفیس به گونه‌ای است که پس از تشخیص حریق، فرمان حریق توسط اینترفیس به پنل اعلام حریق منتقل می‌شود. برای مثال اگر دستگاه نشتی‌یاب گاز، گاز مورد نظر را تشخیص دهد، اینترفیس ورودی فرمان را به پنل مرکزی انعکاس می‌دهد. البته این در صورتی است که خروجی نشت‌یاب رله داشته باشد و رله آن هنگام تشخیص گاز فعال شود.
اینترفیس خروجی: در خروجی این مدل اینترفیس یک رله تعبیه شده است که هنگام تشخیص حریق با قطع و وصل شدن به تجهیزات جانبی کمک می‌کند. برای مثال اگر دستگاه آشکار ساز دود، دود ناشی از حریق را تشخیص دهد، اینترفیس خروجی فعال می‌شود. سپس با کنتاکت شدن رله موجود در اینترفیس خروجی، پمپ‌های آتش نشانی فعال می‌شوند.
اینترفیس ورودی-خروجی: این مدل اینترفیس اعلام حریق ترکیبی از ورودی و خروجی می‌باشد. برای مثال اگر دستگاه نشتی‌یاب گاز، گاز مورد نظر را تشخیص دهد، فرمان توسط اینترفیس به پنل مرکزی ارسال می‌شود. سپس همان اینترفیس پمپ‌های آتش نشانی را فعال می‌سازد. کار اول به عهده اینترفیس ورودی و کار دوم به عهده اینترفیس خروجی می‌باشد.

آتش ندا عرضه کننده انواع سیستم اعلام حریق برندهای معتبر ایرانی و خارجی در تهران

برند‌های ارائه دهنده اینترفیس

در این قسمت قصد داریم شما را با برخی از معروف‌ترین و بهترین شرکت‌های تولیده کننده سیستم اعلام حریق در دنیا آشنا کنیم.
شرکتGTS که یکی از بهترین‌ها در سطح آسیا می‌باشد، نقش موثری در حفظ ایمنی و امنیت انسان‌ها دارد. این شرکت تامین کننده نیاز‌های بسیاری از کشورها در سراسر جهان می‌باشد. شرکتGTS دارنده گواهینامه‌ها و مدارک معتبر و منطبق بر استاندارد‌های جهانی است.
شرکت تسلا با بیش از نیم قرن تجربه و سابقه در زمینه تولید و نصب سیستم‌های اعلام حریق فعالیت می‌کند. این شرکت زیر مجموعه کمپانی معروف خودروسازی تسلا می‌باشد.
شرکتAngus نامی آشنا در زمینه تهیه و تولید سیستم‌های اعلام حریق دارد. از دلایل معروفیت این شرکت می‌توان به کیفیت بسیار بالا، کارایی عالی و قیمت مقرون به صرفه آن اشاره کرد.
شرکتFesco با هدف ارائه خدمات برتر و ارتقاء کیفیت و ایمنی زندگی مشتریان با به عرصه رقابت گذاشت. خصوصی و مستقل بودن این شرکت سبب شده است، نیاز‌های مشتریان سریع‌تر فراهم شود.

📌 پیشنهاد مطالعه: ریموت اندیکاتور چیست

✔️ جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی اینترفیس اعلام حریق و انواع آن پرداختیم. همچنین شرکت‌های سر آمد در این زمینه را نیز به شما معرفی کردیم. افزایش سانحه‌های آتش سوزی و به خطر افتادن امنیت زندگی ما را بر جمع آوری این مطلب ترغیب کرد. امیدواریم که با بهره گرفتن از اطلاعات این مقاله گامی شگرف در زمینه نوسازی تجهیزات اطفاء و اعلام حریق برداشته شود و نیز شرکت‌های تولید کننده توجه بیشتری به ایمنی و کارایی محصولات خود نشان دهند. باشد که خطرات ناشی از آتش سوزی هر روز کاهش یافته و امنیت جانی بیشتری برای افراد فراهم آید.

بروزرسانی در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۰

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیاز به کمک دارید؟ پیام دهید